Voi, miten Alex on laulanutkaan! Toiseen tarhaan esiintymismatkan tehneessä Lucia-kulkueessa torstaina hänellä oli tärkeä piparkakun rooli. Voisin kuunnella laulua miten monta kertaa tahansa, vaikka nämä lasten version sanat olen oppinutkin vasta Alexin hoitopaikan kautta.

1.
Ute är mörkt och kallt, i alla husen lyser nu överallt de tända ljusen.
kommer någon där, jag vet nog vem det är: Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Då kommer någon där, jag vet nog vem det är: Sankta Lucia, Sankta Lucia.

2.
Sjungande fram hon går, vitklädda flicka, krona hon har i hår, bär på en bricka.

Nu är Luciadag, och jag är väldigt glad. Tänker på julen, tänker på julen.
Nu är Luciadag, och jag är väldigt glad. Tänker på julen, tänker på julen.

3.
Ute är mörkt och kallt, i alla husen lyser nu överallt de tända ljusen.

Nu kommer någon där, jag vet nog vem det är: Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Nu kommer någon där, jag vet nog vem det är: Sankta Lucia, Sankta Lucia.